Contact

Fiberklaar staat
voor je klaar

contact_image

Enkele veelgestelde vragen

Een volledige  lijst van alle vragen en antwoorden  kan je terugvinden op onze afzonderlijke  FAQ pagina.

Vind je toch geen antwoord op je vraag? Contacteer ons dan via het onderstaande formulier.

Is Telenet één van de providers op het open fibernetwerk van Fiberklaar?

Telenet is momenteel niet beschikbaar op het Fiberklaar netwerk.

Een huisaanlsuiting bij Fiberklaar is echter helemaal gratis en heeft geen impact op je huidige abonnement.
Als Telenet in de toekomst toch op het open glasvezelnetwerk van Fiberklaar zou komen of je wil de keuze hebben om over te schakelen naar een andere provider, dan is het aan te raden om reeds een aansluiting aan te vragen als we in je gemeente langs komen.

  • Je woning fiberklaar laten maken is helemaal gratis.
  • Je woning is klaar voor het internet van de toekomst.
  • Er is geen impact op je bestaande abonnement bij Telenet of een andere provider.
Mijn adres komt niet voor in de adreschecker, wat nu?

Fiberklaar wil minstens 1,5 miljoen woningen en bedrijven in Vlaanderen klaarmaken voor bliksemsnel en stabiel internet. Dat doen we stap voor stap, en gebied per gebied. Staat jouw woning of bedrijf vandaag nog niet op de planning? Geen zorgen, want misschien komt je adres in een latere fase wel aan bod.

Mijn adres komt niet voor in de adrescheck, maar dat van mijn buren wel, hoe kan dit?

Dat kan verschillende redenen hebben:

  • Je adres valt buiten het gebied dat wij voor de fibercampagne hebben vastgelegd.

  • Je woning of bedrijf heeft al een fiberaansluiting.

  • Je adres staat niet in het Centraal Referentieadressenbestand van de Vlaamse overheid. Als dat het geval is, kun je soms nog wel om een fiberaansluiting aanvragen.

Contacteer onze klantenservice voor meer info.

Wanneer ben ik aan de beurt?
Wij van Fiberklaar hebben de ambitie om stapsgewijs zo veel mogelijk gemeenten en steden in Vlaanderen te voorzien van een fibernetwerk. Zodra jouw woonplaats aan de beurt is, geven we je een seintje. Wil je op de hoogte blijven van onze activiteiten? Hou dan zeker onze website en socialmediakanalen in de gaten.
 
Ik wil geen abonnement, maar wel een fiberaansluiting. Kan dat?

Jazeker. Je kunt nu al een fiberaansluiting aanvragen en je woning of zaak klaarmaken voor de digitale toekomst. Je beslist zelf of en wanneer je overschakelt naar internet via fiber. Wil je genieten van bliksemsnel, stabiel en vrijwel grenzeloos dataverkeer, dan neem je een fiberabonnement bij een deelnemende internetprovider. Ontdek snel alle voordelen en voorwaarden via fiberklaar.be/aanpak. Je betaalt nooit iets aan Fiberklaar, ook na de aansluiting worden er geen kosten aangerekend.

Komt de aannemer bij mij langs? Zo ja, wanneer?

Als we de fibercampagne succesvol hebben afgerond en 20% van de inwoners een fiberaansluiting aanvroeg, voorzien we alle aansluitbare woningen en bedrijven van glasvezel. Onze aannemer bezoekt daarom niet alleen de inwoners die al een aansluiting bestelden maar ook wie dat nog niet deed.

De aannemer komt twee keer langs. De eerste keer om te checken waar hij je aansluiting het beste kan plaatsen. In de meeste gevallen gebeurt dit zonder afspraak. Als je niet thuis bent, steekt de aannemer een kaartje in je bus met de vraag om een afspraak te maken. Daarna komt hij nog een tweede keer langs om de aansluiting in je woning te plaatsen.

Fiberklaar BV

Raymonde de Larochelaan 13 bus 2 03
9051 Gent
België
T: 078-319987

Bedrijfsinformatie

Ondernemings- en BTW-nummer:
BE 0760.540.475

Contacteer ons