Onze handige toolkit voor syndici en mede-eigenaars
Praktische handleiding voor syndici en mede-eigenaars
Deze brochure geeft je een mooi overzicht van de verschillende stappen richting fiber in je gebouw. Daarnaast krijg je ook inzicht in de manier waarop we de fiberkabel binnenbrengen en aansluiten. Deze handleiding is de ideale leidraad tijdens de algemene vergadering.
Informatie en communicatie voor bewoners
#Bewonersbrochure
Alles over de aanleg van het fibernetwerk in jouw appartementsgebouw.
#(E-mail) template: Introductietekst
Gebruik deze tekst om jouw bewoners te informeren over Fiberklaar en ons fibernetwerk. Dit kan via het medium dat jij verkiest: mail, whatsappgroep, app, …
Mandaat
Omdat de statutaire algemene vergadering slechts jaarlijks plaatsvindt, neem je best onderstaande agendapunt mee op de eerst volgende algemene vergadering.
"Mandaat aan de syndicus om samen met Fiberklaar te bekijken waar glasvezel in het gebouw kan worden binnengebracht en hoe de appartementen kunnen worden aangesloten op het fiber-to-the-home netwerk, met goedkeuring om de verticale bekabeling aan te leggen synchroon met de uitrol van het glasvezelnetwerk in de zone waarin het gebouw zich bevindt."
Events
We helpen je heel graag bij het informeren van jouw bewoners. Heb je hulp nodig om het fiberverhaal uit te leggen op de algemene bewonersvergadering? Contacteer ons en we bekijken samen hoe we kunnen helpen.
Of maak je als syndicus deel uit van een grotere organisatie? Wij organiseren met veel plezier een infosessie gericht aan alle syndici!
Vraag & Antwoord
Je bewoners zitten ongetwijfeld met vragen over ons fibernetwerk. Wij beantwoorden vragen die we zelf vaak ontvangen, maar helpen je natuurlijk graag als je hier het antwoord niet vindt. Neem dan contact op via ons formulier.
- Check je gebouw
Ga eerst na of we jouw gebouw kunnen aansluiten op ons fibernetwerk. Vul het adres in op onze homepagina en doe de check. - Bezorg ons een lijst met gebouwen die jij beheert
Stuur je lijst door via ons contactformulier. We bekijken vervolgens welke gebouwen we kunnen aansluiten op ons fibernetwerk en brengen je in contact met de juiste aannemer om een technische inspectie in te plannen. Zo krijg je per locatie een duidelijk beeld over hoe wij fiber zullen installeren. - Wij nemen contact op
We brengen jou in contact met de juiste aannemers voor jouw gebouwen.
Onze aannemer maakt graag een afspraak voor een technische inspectie.
Nog geen nieuws ontvangen? Contacteer ons voor meer info. We helpen je snel verder.
We voeren zowel de werken in de straat, in de gemeenschappelijke ruimtes én in de appartementen helemaal gratis uit — op voorwaarde dat het gebouw aansluitbaar is. Wil de bewoner een fiberaansluiting, dan kunnen er kosten aangerekend worden door de internetprovider.
De werken die we uitvoeren, zullen geen onderbrekingen of storingen veroorzaken. De bewoners kunnen hun huidige internetkabel en -diensten blijven gebruiken. Ze schakelen pas over op internet via glasvezel als de provider van hun keuze de fiberaansluiting activeert.
Een fiberabonnement is niet verplicht, maar een aansluiting is sowieso interessant. Het bereidt bewoners voor op de digitale toekomst, waarin glasvezel belangrijk zal zijn.
Leggen we fiber aan in het gebouw, dan bieden we alle bewoners een gratis aansluiting aan. Als de installatie in de
gemeenschappelijke delen bijna is afgerond, kunnen eigenaars kiezen voor een persoonlijke fiberkabel in hun appartement. Pas na de activatie van hun abonnement bij een deelnemende provider, zal de glasvezelaansluiting effectief werken.
En wat met huurders? Die moeten de installatie bespreken met de verhuurder. De bewoner kan wel zelf een fiberabonnement afsluiten bij een van de deelnemende internetproviders.
Nee, we geven iedere bewoner keuzevrijheid. We voorzien in de technische ruimte standaard een fiberkabel voor elke wooneenheid, zodat (toekomstige) bewoners later eenvoudig kunnen kiezen voor fiber — mogelijk met installatiekosten. Belangrijk is wel dat er een goedkeuring is voor de plaatsing van het kabeltraject in de gemeenschappelijke delen of op de façade.
We raden aan niet te lang te wachten. Het technisch verslag vervalt immers wanneer Fiberklaar niet meer aanwezig is in jouw buurt.
Geen antwoord gevonden op je vraag?
Neem gerust contact via ons contactformulier.
Ontvang je veel vragen van je bewoners? Ontdek alle FAQ’s!
Logo Fiberklaar
De minimale breedte van het logo is 300 px (digitaal — voor niet-retina schermen is dit 200 px) of 30 mm (print).
Wanneer het logo uitzonderlijk toch kleiner geplaatst moet worden, gebruik dan het logo zonder tagline (niet kleiner dan 100 px of 15 mm).
Kleurenversies
Het Fiberklaar-logo mag alleen deze kleurencombinaties hebben. Klik op de button om de verschillende versies te downloaden.
Logo met tagline
Het Fiberklaar-logo wordt vaak gebruikt in combinatie met een tagline. Deze versie van het logo ligt vast en kan daarom niet worden gewijzigd. Het kleurgebruik is hetzelfde als bij het algemene logo.
Niet gevonden wat je zocht?
Verdere vragen of ideeën om jouw job in het fiberverhaal te verlichten?
Contacteer ons via syndic@fiberklaar.be. Dan gaan we hiermee aan de slag.
Heb je nog vragen?
Niet alleen ons netwerk is betrouwbaar, ook op Fiberklaar zelf kun je al-tijd rekenen. Neem gerust contact op, dan bekijken we zo snel mogelijk hoe we jou kunnen helpen.
Heb je nog vragen?
Niet alleen ons netwerk is betrouwbaar, ook op Fiberklaar zelf kun je al-tijd rekenen. Neem gerust contact op, dan bekijken we zo snel mogelijk hoe we jou kunnen helpen.
Laat je gegevens hieronder achter.